Regelement.

 

ORGANISATIEREGLEMENT 43e OMLOOP VAN DE BRAAKMAN TE PHILIPPINE, OP ZATERDAG 31 Maart 2012.

1. De “Omloop van de Braakman”, hierna te noemen “de wedstrijd” wordt op zaterdag 31 maart 2012, georganiseerd door Stichting “Wielercomité Philippine”, hierna te noemen “de organisatie”, welke tevens houder is van de wedstrijdlicentie (K.N.W.U.) en de vergunningen en ontheffingen van de overheden. Deze licentie, vergunningen en ontheffingen zijn ter inzage beschikbaar bij de secretaris van de organisatie.

2. Aan deze wedstrijd, waarvan de afstand 167,8 km (1 ronde van 34 km + 3 ronden van 34,8 km + 3 ronden van 9,8 km) bedraagt, kan worden deelgenomen door ploegen van maximaal 7 en minimaal 4 renners van de categorie Elite + Belofte zonder contract. Totaal aantal renners bedraagt 200. Bij overschrijding van het maximum, wordt er geloot welke ploegen er met maximaal 6 renners mogen deelnemen, loting is alleen voor de uitgenodigde ploegen.

3. De wedstrijd wordt verreden onder auspiciën en volgens de reglementen, jaarlijkse besluiten en nadere bepalingen instructies van de K.N.W.U.

4. De deelnemers worden geacht op de hoogte te zijn van: de reglementen, bepalingen en instructies van de KNWU en de organisatie en de te volgen route.

5. De wedstrijd wordt verreden in het kader en volgens de regels voor club- competitiewedstrijden conform de jaarlijkse besluiten voor 2012. Naast de ingeschreven ploegen voor deelname aan de Clubcompetitie, heeft de organisatie het recht om  extra ploegen (tot maximum van 200 renners) uit te nodigen. Deze dingen wel mee om de eindzege, maar worden niet meegenomen in de stand van de Competitie.

6. Het uitreiken van de dubbele rugnummers en de kaderplaatjes heeft plaats tussen 9.00 en 10.00 uur stipt in Gemeenschapscentrum “De Kaaie”, Waterpoortstraat 1 te Philippine. De rugnummers en kaderplaatjes dienen door de ploegleider te worden opgehaald tegen inlevering van de geldige licenties van de deelnemers. De dubbele rugnummers bestaan uit twee enkele rugnummers, waarvan 1 links en 1 rechts op de rug dient te worden gespeld. Tevens dient de ploegleider, ter controle, de licenties van de soigneur en de mecanicien te laten zien.

7. Voor plaats verkleed- en wasgelegenheid zie plattegrond in draaiboek. De deelnemers dienen de was- en kleedgelegenheden schoon te houden en afvalpapier, schillen e.d. in daarvoor bestemde vuilnisemmers te deponeren.

8. De ploegleiders vergadering vindt plaats om 10.00 uur in “De Kaaie.” Hier vindt ook de loting van de volgorde van de volgwagens plaats conform de jaarlijkse besluiten 2012.

9. De juryvergadering vindt plaats om 10.30 uur in “De Kaaie.”

10. De radiocommunicatieapparatuur van de K.N.W.U. wordt uitgeven vanaf 10.00 uur op het terrein voor de “De Kaaie” (afgezet gedeelte).

11. De definitieve deelnemerslijsten zijn vanaf 11.30 uur verkrijgbaar bij de start.

12. Vóór de start is het tekenen van de presentielijst verplicht. Dit kan vanaf een half uur voor de start in de tent voor “De Kaaie”. Daarna stellen de deelnemers zich op in de parallelweg van de provinciale weg.

13. De start vindt plaats om 12.00 uur precies. De deelnemers zijn verplicht tenminste 15 minuten voor de start aanwezig te zijn, voorzien van de door de organisatie uitgereikte en duidelijk zichtbaar aangebrachte dubbele rugnummers. Ook het door de organisatie uitgereikte kaderplaatje dient op de juiste wijze aan de fiets te zijn bevestigd.

14. Voor zover bevoegd, en daartoe voorzien van K.N.W.U.- strook en ontvanger, stellen de voertuigen in de volgerkaravaan zich op aan de overzijde van de provinciale weg c.q. parallelweg op de parkeerplaats. Het meerijden in deze karavaan door niet officiele personen en of voertuigen is verboden. Zij zullen na overleg met de wedstrijdleiding, door het begeleidende politiekorps worden verwijderd. Motorrijders zorgen voor begeleiding. Alle volgers en motorrijders voeren gedimde verlichting.

Het meerijden in deze karavaan door niet officiële personen en of voertuigen is verboden. Zij zullen na overleg met de wedstrijdleiding, door het begeleidende politiekorps worden verwijderd. Motorrijders zorgen voor begeleiding. Alle volgers en motorrijders voeren gedimde verlichting.

15. De bezemwagen is herkenbaar aan de groene vlag.

16. Op punten, die gevaar kunnen opleveren worden door de organisatie personen met een rode of gele vlag geplaatst. De deelnemers dienen bij deze punten de uiterste attentie en voorzichtigheid te betrachten. Het parkoers is niet afgesloten voor het verkeer.

17. De deelnemers en begeleiders zijn verplicht alle aanwijzingen van politie, jury en door de organisatie aangestelde officials en medewerkers op te volgen. Het negeren van deze aanwijzingen zal minimaal leiden tot startverbod of uitsluiting van de wedstrijd.

18. De finish vindt plaats omstreeks 16.20 uur in de Kasteelstraat.

19. De nummers 1,2 en 3 dienen zich te melden voor de huldiging aan de jurybus. Voor de winnaar van de Omloop van de Braakman is er door de K.N.W.U. een trui beschikbaar gesteld. Tevens is er een trui voor de eerste belofte in de klassering, hij dient zich ook te melden na afloop van de wedstrijd, aan de jurybus.

20. Protesten kunnen na afloop van de wedstrijd bij de voorzitter van de wedstrijdcommissarissen worden ingediend, die daartoe bereikbaar is in de jury- vergaderruimte in “De Kaaie”.

21. De organisatoren dragen geen enkele verantwoordelijkheid voor ongevallen of schade aan derde, voor, tijdens of na de wedstrijd overkomen.

22. Op de individuele uitslag is het prijzenschema G van de K.N.W.U. van toepassing. Elke ronde is een premie van €25,00 beschikbaar. Deze sprints worden door de jury opgenomen.  

Tevens zijn er 5 ploegenprijzen van respectievelijk €90,- ; €70,- ; €50,- ; €30,- en €20,- op de uitslag van het ploegenklassement. (dit wordt opgemaakt m.b.v. de klassering van de eerste 3 renners per ploeg). De prijsuitreiking zal geschieden om 17.30 uur, in "De Kaaie".                         

Er is een Kasseienklassement, de nummers 1 (€ 75,-), 2 (€ 40,-) en 3 (€ 25,-) dienen zich te melden voor de huldiging, in "De Kaaie" Puntenverdeling is als volgt; Paviljoenweg, Bolderweg en Boekhouteweg, 1e ~ 5; 2e ~ 3 en 3e ~ 1punt                     

Timmermansweg 1e ~ 7; 2e ~ 5; en 3e ~ 3punten. Bij gelijk aantal punten wordt de laatste passage Boekhouteweg doorslaggevend. Alle sprints worden door de organisatie zelf opgenomen.

23. Bij het niet nakomen van dit reglement wordt de betreffende deelnemer uit de wedstrijd genomen of vinden sancties plaats tegen de betreffende begeleider.

24. In gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslissen m.b.t. wedstrijdtechnische aangelegenheden de wedstrijdcommissarissen en m.b.t. organisatorische aangelegenheden de organisatie.

 


 

- In Philippine is geen tankstation aanwezig. Er zijn tankstations in Sas van Gent, Sluiskil, Terneuzen en Boekhoute (België).

- Rekening moet worden gehouden met files in en rond Antwerpen. Mogelijk via de Liefkenshoektunnel waarvan de kosten € 6,00 bedragen.

- Ook de Westerscheldetunnel is een optie. Kosten € 5,00. Er kan betaald worden met o.a. de Chipknip, Visacard, Mastercard en uiteraard ook contant.

- Wilt u a.u.b. geen waardevolle dingen achtergelaten in de kleedruimtes?

 - De organisatie is niet aansprakelijk voor eventuele vermissingen.

 


 

De route van de 43e uitgave is ten opzichte van de vorige editie, NIET Gewijzigd:

 

1. De wedstrijdkilometers bedragen 167,8 km.

 

2. Aan deze wedstrijd mogen naast de ploegen van de Clubcompetitie, extra ploegen meedoen.                                         

In totaal mogen er 200 renners deelnemen.

 

3. De loting van de volgerscaravaan is als volgt; de ploegen die deelnemen aan de Clubcompetitie loten om de eerste  plaatsen. De extra ploegen loten om de plaatsen vanaf de laatste ploeg die meedoet in de Clubcompetitie.

 

4. De extra ploegen dingen mee om de Eindzege, Kasseiklassement en Premies aan de finish.

Zij worden niet opgenomen in de stand van de Clubcompetitie.

 

5. De wedstrijd start richting Hoek.

 

6. Zoals op de routekaart is te zien rijden we 4 grote ronden, de rijrichting is tegen de klok in.

Hierna wordt aanvang genomen met de 3 kleine ronden van elk 9,8 km.

Bij het passeren van de finishlijn is er een premie van € 25,00.

 

7. Het Kasseiklassement gaat over alle 19 kasseisprints. Paviljoenweg, Bolderweg en Boekhouteweg krijgen de volgende puntentelling mee; nr. 1 krijgt 5 punten; nr. 2 krijgt 3 punten en nr. 3 krijgt 1 punt.

De puntentelling op de Timmermansweg; nr. 1 krijgt 7 punten; nr. 2 krijgt 5 punten en nr. 3 krijgt 3 punten.

Bij gelijk aantal punten telt de laatste passage op de Boekhouteweg. Is de score dan nog gelijk, wordt naar de einduitslag gekeken. Het jureren hiervan is handen van de organisatie. De tussenstand wordt door de commissaris jurybus naar de wedstrijdleider gezonden. Deze zal het verder onder de volgers versturen.

 

8. De verzorging vindt plaats in de derde en vierde ronde, op de Kanaalpolderweg net buiten Philippine.